Data dodania: 2025-04-16
16 kwietnia 2025 roku obchodziliśmy Szkolny Dzień Matematyki. Dzień ten był doskonałą okazją do propagowania znaczenia matematyki w naszym życiu codziennym. Uczniowie poprzez uczestnictwo w różnorodnych grach i zabawach mieli możliwość poznania matematyki, jako fascynującej i niezwykle ważnej dziedziny nauki.
W pracowni 2.01 odbył się I etap szkolnego konkursu matematycznego „Mistrz gier logicznych”, w którym wzięło udział 27 uczniów klas technikum. Etap I konkursu polegał na rozwiązaniu zestawu 16 zadań. Na podstawie kart odpowiedzi, wypełnionych według podanego wzoru, szkolna komisja konkursowa wyłoniła 10 finalistów, którzy wezmą udział w II etapie. Konkurs przygotowała pani Renata Pączkowska.
W klasach 3ts3, 3t2, 3tm2 pani Urszula Grygoruk – Drożdż zorganizowała konkurs na quiz interaktywny z funkcji trygonometrycznych, a w klasie 2tsp - konkurs na najciekawszą ciekawostkę matematyczną zaprezentowaną w formie prezentacji multimedialnej.
Pani Agnieszka Trzasko z uczniami klas 2ts2, 3tm1 i 4ts3 ćwiczyła umiejętności logicznego myślenia układając puzzle i tangramy, rozwiązując zagadki matematyczne, a w klasie 5ts1 zrealizowała lekcję „Matematykę ku przyszłości”.
Uczniowie klas 2ts1, 2t2 i 3ts1 pod opieką pani Anety Łupińskiej poznawali sylwetki polskich matematyków, natomiast w klasie 5ts3 odbył się przegląd prac uczniowskich "Matematyka w moim zawodzie".
W szkolnej bibliotece (CZYTAJ_tu>>), zaproponowano uczniom:
- planszowe gry logiczne,
- wystawę książek popularnonaukowych o matematyce,
- rozwiązywanie sudoku na różnych poziomach,
- rywalizację w komputerowej grze logicznej "2048",
- rywalizację w układaniu kostki Rubika.
Dzień Matematyki dał uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Uczniowie doświadczyli, że rozwiązywanie zadań może sprawić przyjemność, wystarczy otwarty umysł i chęć do zabawy matematyką. Dzień Matematyki okazał się nie tylko świetną okazją do rozwijania umiejętności matematycznych, ale również do zwiększania świadomości o znaczeniu matematyki w różnych dziedzinach życia.