Zakończyliśmy realizację projektu „Dobro to norma – bądź normalny”

Data dodania: 2020-06-08

Tegoroczna edycja konkursu „Dobro to norma – bądź normalny” 2019/2020 w naszej szkole została ukierunkowana na pomoc dla podopiecznych Hospicjum Proroka Eliasza w Michałowie.Przystępując do konkursu, w formularzu zgłoszeniowym zaplanowaliśmy szereg działań, które spotkały się z uznaniem ze strony Departamentu Edukacji- przyznano nam dotację w wysokości 1000 zł.29 listopada 2019 r. zorganizowaliśmy spotkanie z dr Pawłem Grabowskim,  założycielem i prezesem Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza z siedzibą w Michałowie. Prelegent opowiedział zebranym o niesieniu profesjonalnej pomocy osobom przewlekle i nieuleczalnie chorym, a także ich rodzinom. Zaprezentował funkcjonowanie placówki, przedstawił problemy pojawiające się w opiece nad osobami terminalnie chorymi oraz ich potrzeby. W „Trudnych rozmowach o cierpieniu” uczestniczyło 76 osób: nauczyciele z różnych placówek oświatowych, przedstawiciele klas: 2ts2, 1 km2 i 1t2 oraz rodzice i osoby zainteresowane tematyką spotkania.Tego dnia mieliśmy także okazję zostać współbudowniczymi hospicjum poprzez udział w kweście (zebraliśmy 483, 45 zł)  i zakup książki - cegiełki  autorstwa dr Pawła Grabowskiego „Dziadek Franek” (50 szt. ZSM oraz 51 szt. Szkoła Podstawowa nr 19).Z okazji świąt Bożego Narodzenia Katarzyna Krukowska i Elżbieta Cieszkowska  przygotowały 10-godzinne  kreatywne warsztaty plastyczne „Dar, który niosę drugiemu, staje się również darem dla mnie”.  Dzięki nim wspólnie przygotowaliśmy podopiecznym hospicjum czterdzieści świątecznych kart. W trosce o godność cierpiących zorganizowaliśmy zbiórkę artykułów higienicznych niezbędnych w codziennej pielęgnacji terminalnie chorych. Przygotowaliśmy także  list do Szkoły  Podstawowej nr 19 z prośbą o włączenie się w tę akcję. Darczyńcy podarowali: nawilżane chusteczki, podkłady higieniczne, olejki, balsamy i wazelinę do ciała, papierowe ręczniki, oliwki natłuszczające, płyny do płukania jamy ustnej, jednorazowe lateksowe rękawice, szczoteczkii  pastę do zębów, płyny do kąpieli, mydła i szampony.Z przyznanego dofinansowania zostały zakupione materiały higieniczne i drobne urządzenia medyczne (pulsoksymetr, dwa ciśnieniomierze, krzesło toaletowe, podkłady, wkładki  i pieluchomajtki). Zebrane w obu placówkach dary, 17 grudnia 2019 r. zawieźliśmy do Michałowa.Nasze działania aktywnie wsparli rodzice. Pan Sławomir Zawistowski wykonał w drewnie rzeźbę, którą podarował fundacji na aukcję. Inni rodzice przekazali drobiazgi na Jarmark Rozmaitości (odbył się w dniach  10-14 lutego 2020 r.),  zadeklarowali upieczenie ciast na  Kiermasz ciast, który zaplanowaliśmy na 19 marca 2020 r. w dniu imienin patrona szkoły Św. Józefa. Niestety z powodu zamknięcia szkoły działanie to nie odbyło się.24 lutego 2020 r. na zaproszenie dyrektora Departamentu Edukacji  Pani Ewy Mituły  uczestniczyliśmy - jako jedni z pięciu wyróżnionych w tej edycji szkół - w spotkaniu informacyjnym dotyczącym realizacji projektów. Podzieliliśmy się swoimi doświadczeniamiz wykonania dotychczasowych zadań oraz dalszymi planami.W dniach 2-10 marca 2020 r. wykonaliśmy czterdzieści wielkanocnych kart świątecznych.Przez cały czas trwania projektu w bibliotece szkolnej dostępne były ulotki informacyjne i zakładki zachęcające do pomocy dla podopiecznych  Hospicjum Proroka Eliasza.Wspólnie zrealizowane działania na rzecz pomocy osobom znajdującym się pod opieką Hospicjum Proroka Eliasza dostarczyły całej społeczności szkolnej dużo satysfakcji z niesienia bezinteresownej pomocy, stworzyły okazje do bycia dobrym i dzielenia się dobrem.Uczniowie z klasy 1t2: Seweryn Dunaj, Piotr Filipkowski, Bartłomiej Sutuła Paweł Szczęsny, Krzysztof Zawistowski wraz z opiekunem projektu Elżbietą Cieszkowską  bardzo dziękują za pomoc w realizacji tego przedsięwzięcia społeczności Szkoły Podstawowej nr 19 i Pani Małgorzacie Rakus.Szczególne podziękowania kierujemy do naszych rodziców, uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły oraz pań: Anny Całpińskiej, Doroty Żłobikowskiej, Katarzyny Krukowskiej  i Ewy Dobrzyckiej.